sol·licitar pressupost
right-chevron-white

Blog

informació al dia

10 exercicis per a persones amb artritis a casa

10 exercicis per a persones amb artritis a casa

Els dolors i la rigidesa a les articulacions són símptomes clars de l'artritis. Si en pateixes, segur que estàs buscant formes per alleujar i disminuir els símptomes: una solució són fer exercicis per a persones amb artritis.

T'hem fet una llista amb 10 activitats perquè puguis triar quina et convé i t'agrada més. L'activitat física és molt beneficiosa per alleujar els símptomes. Si a això li sumes les directrius que et donem sobre alimentació, notaràs molta millora.

Què és l'artritis

Es denomina artritis a la inflamació i sensibilitat de les articulacions. Això provoca que la persona senti dolor i rigidesa en algunes articulacions del cos, uns símptomes que empitjoren amb l'edat. Les formes més freqüents de l'artritis són l'artrosi i l'artritis reumatoide.

La diferència entre aquestes dues són que, l'artrosi provoca que el cartílag (un teixit que recobreix els extrems dels ossos) es trenca. Per part seva, l'artritis reumatoide és una malaltia autoimmunitària on el sistema immunitari ataca a les articulacions.

Què és la artritis

Hi ha moltes formes d'artritis, per exemple, la gota, que sorgeix quan l'àcid úric s'acumula a la sang i causa inflamació a les articulacions.

El diagnòstic i tractament passa per radiografies, ressonàncies i TAC, a més de prendre analgèsics pel dolor, medicaments antiinflamatoris, antireumàtics o contra irritants.

Importància de l'activitat física en persones amb artritis

Mou-te! És l'única forma natural d'alleujar el dolor i millorar la mobilitat de les articulacions. No estem dient que hagis de fer un programa d'exercicis molt intens, la idea és moure el cos amb activitat moderada que pugui agradar-te. L'objectiu és reduir els símptomes de l'artritis exercicis aeròbics i exercicis d'enfortiment.

L'esport és molt beneficiós per alleujar el dolor i millorar la funció de l'articulació. A més, practicar esport millora l'estat d'ànim i la qualitat de vida. Fer activitat física regular també ajuda a retardar l'avanç de la malaltia i evitar arribar a fases de la malaltia que provoquen discapacitat.

Aliments que no has de prendre si tens artritis

Aliments bons per a l'artritis

Hi ha aliments que per si sols creen inflamació, per la qual cosa, si ja tens tendència a tenir inflamades les articulacions, la combinació pot ser molt perjudicial per a tu:

  1. La sal: redueix-la tant com puguis.
  2. La carn vermella i processats.
  3. Sucre: ja sigui en begudes o en aliments. També evita els edulcorants. Si et costa reduir el sucre canvia'l per sucre morè i redueix la quantitat.
  4. El gluten: encara no existeixen estudis concloents, però sembla ser que el gluten afecta a la inflamació de les articulacions. Compra productes que no estiguin fets amb blat i cerca, per exemple, productes fets amb farina de blat de moro. Evita productes glútens free perquè són processats.

Introdueix a la teva vida aquests aliments:

  1. Gingebre: és molt bo per disminuir el dolor i la inflamació.
  2. Aigua: cerca quina quantitat d'aigua és recomanable diàriament en funció de la teva constitució.
  3. Vitamina D: controla els nivells amb un especialista ja que existeixen estudis que les persones amb artritis tenen dèficit d'ella.
  4. Omega3: els aliments que són rics en omega 3 són el salmó, bacallà, el lli, xia, cànem, verat, sorell i la sardina.
  5. Verdures de fulla verda: pots fer-te batuts amb combinats de verdures específiques. Són molt beneficioses per reduir la inflamació.

Una bona alimentació et servirà per a trobar-te millor i reduir la medicació. Consulta amb un especialista en nutrició com adequar la teva dieta als teus problemes de salut. D'aquesta manera, aconseguiràs tenir un bon equilibri nutricional.

10 exercicis per a l'artritis i dolors en articulacions

Abans de posar-te a fer esport recorda que els primers dies han de ser per anar agafant el ritme i acostumant al teu cos. També has d'anar valorant com està rebent el cos l'activitat física i com es va adaptant.

Progressivament has d'anar augmentant el temps, però sempre escoltant el teu cos i identificant quins dies és millor canviar el tipus d'exercici, la intensitat o la durada. Recorda que trobar la intensitat justa redueix el dolor, si t'esforces massa pots tenir l'efecte contrari.

Serà molt important que identifiquis quina activitat funciona millor per a tu. No has de baixar el ritme d'exercicis si tens un brot de dolor, intenta canviar l'activitat i buscar una intensitat adequada. Tot i això, si tens dubtes, consulta amb el teu metge què podria ser el millor en el teu cas.

Si tens artritis has de realitzar exercici de baix impacte, ja que no has de forçar les teves articulacions. Per aquesta raó t'hem preparat una llista amb 10 activitats que pots realitzar perquè triïs la que més t'agradi.

1. Caminar

És bàsic, tu decideixes el ritme i quina ruta fer. És un exercici de baix impacte, farà que et sentis amb millor forma, millora la salut del cor i l'estat d'ànim. Posa't unes sabates còmodes i, al principi, agafa’t-ho amb calma, i amb el temps vas incrementant la intensitat i la durada.

2. Estiraments

Amb l'artritis la flexibilitat disminueix molt, per la qual cosa es converteix en molt bona pràctica realitzar estiraments tots els matins per activar el cos.

Per cada persona l'estirament pot ser diferent ja que dependrà de les parts del cos afectades. T'animem a que busquis una rutina que pugui ser específica per a tu, però de mentre et deixem un vídeo bastant complet que pot servir-te.

https://www.youtube.com/watch?v=VRoKoyTo7oY

3. Ioga

El ioga ofereix moviments suaus i exercicis que permeten a les persones anar avançant en la seva forma física. Tu decideixes, segons la teva flexibilitat fins on pots arribar i avances amb el temps i sense frustració. A més, el ioga millora l'equilibri i té un efecte positiu contra l'estrès.

4. Tai chi

Consisteix en uns moviments pautats i lents que requereixen concentració i control de la respiració. És molt beneficiós ja que també ofereix l'estimulació de la meditació. Són exercicis que requereixen de l'activació de tot el cos i s'exercita la força, la flexibilitat i l'equilibri. Combina: el moviment corporal, la concentració mental i la respiració conscient.

5. Pilates

El mètode pilates són una sèrie de moviments controlats sobre una estora o màquina. Millora la flexibilitat, agilitat i ajuda a alleujar el dolor d'esquena entre altres malalties. Aquesta activitat enforteix els músculs.

Per fer pilates és recomanable anar a un centre especialitzat ja que per a molts exercicis és necessari un instrumental específic.

6. Exercicis aquàtics

Si t'agrada nadar és molt bon exercici ja que l'aigua permet fer moviments sense impacte. Una altra opció que tens són classes d'aiguagim que et permetrà millorar la força, la flexibilitat, el moviment i la capacitat aeròbica.

7. Bicicleta

Si es té artritis reumatoide el risc de problemes cardiovasculars augmenta. La manera de prevenir-ho és mantenint el cor sa, per la qual cosa la bicicleta es converteix en una bona font de moviment del cos i ideal per a la circulació.

8. Entrenament d'enfortiment.

Amb l'ajuda d'un preparador físic especialitzat, pots realitzar una sèrie d'exercicis que millorin la fortalesa de les articulacions.

9. Exercicis amb la mà

Si el problema de l'artritis afecta a les mans, has de realitzar exercicis que et serveixin per millorar la mobilitat i la flexibilitat en aquestes extremitats. Et deixem un vídeo que pot ajudar-te molt:

https://www.youtube.com/watch?v=31Oxu3wnEOk

10. Jardineria

T'agraden les plantes? Passa tant temps com puguis cuidant les teves plantes. Aquesta classe d'activitat millora l'estat d'ànim i a més mous el cos al teu ritme.

Artritis i problemes per pujar escales

A VALIDA sabem que l'artritis pot complicar-se molt i arribar a tenir brots que provoqui molt dolor o rigidesa. Quan això passa, pujar i baixar escales pot suposar un bon problema, per aquesta raó, la millor solució a casa és una cadira salvaescales.

Oferim molts tipus de solucions d'accessibilitat perquè persones que pateixen dolors molt intensos puguin millorar la seva qualitat de vida a casa. Truca'ns i t'assessorem.

valida-logotipo

Valida Solutions S.L.U.

Copyright @2021

menu