sol·licitar pressupost
right-chevron-white

Blog

informació al dia

Alimentación d'estiu per a la tercera edad

alimentació per a persones grans

Les persones grans han d'adaptar la seva dieta a les noves necessitats del seu aparell digestiu. Amb l'edat, les persones grans solen tenir menys sensació de set, pel fet que els mecanismes de regulació de la temperatura corporal s'alteren. A més, tenen més dificultat per  mastegar i empassar aliments i tenen més possibilitats de patir malalties relacionades amb l'alimentació, com la diabetis i la hipertensió.

Tot això ens recorda que és indispensable controlar la seva dieta, sobretot a l'estiu. Des de Válida sin barreras us compartim uns quants consells nutricionals perquè les persones grans puguin gaudir dels plaers saludables de la taula en aquests dies de calor

1. Augmentar la quantitat d'aliments rics en aigua.

Segons els experts, introduint aliments amb alt contingut d'aigua podem aconseguir al voltant d'1 litre o 1 litre i mig de líquid, de manera que tindríem cobertes gairebé la meitat de les nostres necessitats hídriques.

Els aliments que contenen més quantitat de líquid són les fruites i les verdures (80-90% d'aigua en la seva composició). Les fruites número u en aquest sentit són la síndria i el meló. Per la seva part les verdura i hortalisses crues conserven tots els seus nutrients, i aporten la quantitat d'aigua natural necessària per a una bona hidratació. Si es prefereixen cuites, és millor preparar-les bullides, a la planxa o al vapor, i amanir-les amb oli d'oliva verge, espècies o llimona (en comptes de sal).

Val la pena ingerir peix com ara sardines, verat, tonyina, anxoves o salmó ja que, a més d'aportar aigua a l'organisme, són molt beneficiosos per a la salut per contenir proteïnes d'alta qualitat i àcids grassos essencials com l'omega 3, que regulen els nivells de colesterol.

2. Begudes recomanades a l'estiu.

L'aigua és la beguda més recomanada a l'estiu, i també per a la resta de l'any, existeixen en el mercat una gran varietat de begudes igual de vàlides per a hidratar-se, alhora que gaudim d'un gust diferent:

  • Sucs de fruita naturals. L'opció més saludable després de l'aigua gràcies a la seva aportació de vitamines i sals minerals.
  • Infusions.
  • Sucs de verdures i hortalisses. Segur que descobrim nous gustos, heu provat el de tomàquet, remolatxa o cogombre? A més poden barrejar-se amb sucs de fruites com a poma, pinya, taronja…
  • Refrescos. Són molt apetibles, no obstant això la seva aportació nutricional és pràcticament nul.

3. Un menú hidratant.

A l'hora de l'esmorzar, una molt bona opció seria un got d'aigua amb el suc de mitja llimona, una infusió, una macedònia de fruites i un iogurt natural amb, per exemple, cereals integrals per a facilitar la mobilitat intestinal.

A mig matí, dos talls de meló (o síndria, ja que porta menys sucre).

Al migdia, un bol de gaspatxo o una amanida completa. De segon, un peix al forn. Què tal un salmó? Per les postres, fruita o sorbet.

Pel berenar, seria ideal un suc de fruita natural o una infusió freda.

I per sopar, un filet de vedella, verdures al vapor, formatge fresc i fruita o igurt.

 

L'alimentació és de vital importància per a la mobilitat i la salut de les persones grans.

Válida Home, especialistes en cadires salvaescales i adaptació de banys, us ofereix aquesta informació.

 

Font: News Tercera Edat

valida-logotipo

Valida Solutions S.L.U.

Copyright @2021

menu