sol·licitar pressupost
right-chevron-white

Blog

informació al dia

Cefalea tensional: Símptomes i remeis

Cefaleas tensionales

Tens mal de cap? La cefalea tensional es produeix en persones que solen tenir estrès o no dormen bé. T'expliquem perquè es produeix les cefalees i quines solucions hi ha a l'actualitat per evitar o alleujar el dolor.

Què és la cefalea tensional o migranyes tensionals?

La cefalea tensional o migranya tensional és dolor moderat a lleu que es descriu com tenir una banda atapeïda al cap. És un dolor molt típic en les persones, però els especialistes no tenen molt clar que el provoca. Tot i així, existeixen tractaments disponibles per tractar el problema i calamar el mal de cap.

El mal de cap pot venir un dia puntual o bé ser recurrent durant molts dies al mes. En cas de maldecaps recurrents, els especialistes fan proves per descartar malalties greus que puguin estar provocant aquest dolor, especialment radiografies, ressonància magnètica o TAC.

En cas que les proves surtin bé, llavors recepten analgèsics per ajudar a calamar el dolor lleu o moderat.

Aquests dolors poden aparèixer en qualsevol edat, encara que més en adults o adolescents. A més, hi ha més predisposició en dones que en homes i sol ser hereditari.

Diferència entre migranya i cefalea tensional

Qui pot tenir cefalees tensionals?

Si bé encara no es té molt clar el desencadenant d'aquesta mena de mal de cap, es creu que ho pot provocar mals hàbits. Alguns d'ells són:

  • L'estrès.
  • Trastorns del son: no dormir bé.
  • Dolor de cervicals o mandíbula.
  • Fatiga visual: es produeix quan els ulls es cansen per l'ús intens, especialment si es condueix distàncies llargues o es passa molt temps davant de les pantalles.

Hi ha persones que tenen més tendència a tenir aquesta classe de dolors perquè poden complir algun o més d'aquests hàbits que desencadenen el dolor.

Símptomes de la cefalea tensional

Com hem comentat, el mal de cap tensional produeix una sensació similar a tenir una bena oprimint el cap. Normalment el dolor comença a la part davantera, a la zona dels ulls o el front i s'expandeix cap endarrere. Existeixen dos tipus de cefalees, cròniques o episòdiques:

Les cefalees episòdiques es produeixen menys de 15 dies al mes i el dolor sol ser de lleu a moderat. Pot durar entre 30 minuts o més d'un dia. Normalment, el dolor comença al cap de poca estona de despertar-se i contínua al llarg del dia.

En canvi, les cefalees cròniques la persona té dolor 15 dies o més al mes. La intensitat sol augmentar amb els dies amb dolors, encara que pot variar al llarg de la jornada. Òbviament, aquest tipus de cefalees afecten directament la qualitat de vida de les persones.

A diferència de la migranya, les cefalees no provoquen nàusees o vòmits, tampoc empitjora el dolor fent exercici físic. A més, la sensibilitat a la llum no influeix en la intensitat del dolor ni tampoc exposar-se a sons o olors fortes.

Mal de cap

Causes dels maldecaps tensionals

No se sap amb exactitud les causes de la cefalea tensional. Fa un temps es creia que apareixien contractures musculars a la cara, coll i el cuir cabellut a causa d'emocions fortes, tensió o l'estrès. També es pensava que les contractures podien ser provocades a causa d'una depressió, traumatisme cranial o l'ansietat. Però actualment s'ha descartat aquesta hipòtesi.

La teoria actual més acceptada és que la persones que tenen cefalees tensionals són persones més sensibles al dolor. Possiblement tenen un sistema del dolor més sensibilitzat així que tenen més sensibilitat muscular.

També es pensa que les activitats que obliguin a mantenir el cap en una posició durant molt de temps pot provocar mal de cap. Alguns exemples serien els treballs d'oficina, treballs que requereixin precisió a les mans o persones que treballin en un laboratori i estiguin usant un microscopi. Tampoc és bo dormir en una habitació freda o en una posició estranya.

Remeis dolor de cap tensional

Tractaments per prevenir les cefalees tensionals

Existeixen diverses tècniques que poden ajudar a prevenir aquesta classe de dolors:

  • Entrenament de biorretroalimentació: es tracta d'una tècnica per a aprendre a controlar respostes del cos. Així que problemes com la tensió muscular, es poden aprendre a gestionar i controlar.
  • Teràpia cognitiu conductual: per a aprendre a controlar l'estrès.
  • Tècniques de relaxació: respiració profunda, meditació, el ioga entre altres activitats serveixen per evitar els dolors.

Remeis per a la cefalea tensional

Si ets dels que no t'agrada prendre medicació per aquest tipus de dolors, llavors t'interessa saber quins remeis naturals hi ha per a alleujar els maldecaps de tipus tensional:

1. Prendre aigua

Tenir deshidratació pot causar maldecaps. És important que controlis l'aigua que beus per poder arribar als nivells que necessita el teu cos.

2. El magnesi

El magnesi té moltes funcions en el nostre cos, per exemple, controlar els nivells de sucre en la sang i la transmissió nerviosa. S'ha comprovat que algunes persones amb maldecaps tenen una deficiència del magnesi. Has de controlar la ingesta d'aliments supletoris amb magnesi perquè, a vegades, poden ser contraproduents.

3. L'alcohol produeix mal de cap

Les persones que tenen maldecaps freqüents tenen més probabilitat et patir-los en prendre una copa. Segurament, això passa perquè l'alcohol és un vasodilatador així que qualsevol vas sanguini pot quedar afectat i fa fluir més lliurement la sang.

4. Dormir el que necessites

No dormir adequadament afecta a la nostra salut. S'ha comprovat que les persones amb tendència a tenir mal de cap que dormien menys de 6 hores tenien dolors més recurrents i intensos. Llavors, dormir entre 8 i nou hores alleuja el dolor o evitar maldecaps freqüents.

5. La histamina

Les persones sensibles a aquesta substància tenen més probabilitat de tenir maldecaps. Hi ha molts aliments amb histamina, així que és important tenir en compte quins aliments mengem per a controlar el nivell d'aquesta substància en el cos.

valida-logotipo

Valida Solutions S.L.U.

Copyright @2021

menu