sol·licitar pressupost
right-chevron-white

Blog

informació al dia

Com millorar la circulació limfàtica i el sistema limfàtic. 10 Remeïs casolans

Remeïs casolans per millorar la circulació limfàtica

Ja no saps què fer per a millorar la inflor causada per la teva mala circulació limfàtica? Moltes persones es troben que, per causes desconegudes, tenen mala circulació de la limfa del cos que els provoca inflors en diferents parts del cos.

A vegades, la raó per tenir una mala circulació pot ser simplement una tendència genètica, cosa que no té cap cura. L'única forma per a millorar les conseqüències és cuidar el teu cos amb les següents indicacions que et donem.

Com millorar el sistema limfàtic i circulació limfàtica

El sistema limfàtic forma part de l'aparell circulatori i s'encarrega de recollir la limfa de tot el cos humà. La limfa és un líquid intersticial que conté glòbuls blancs. A més, conté el teixit limfoide, el component principal del sistema immunitari.

La formació de la limfa es produeix quan es recull substàncies del torrent sanguini i quan els capil·lars intercanvien substàncies amb les cèl·lules dels teixits corporals.

La limfa drena cap als capil·lars limfàtics que condueixen el líquid cap a vasos limfàtics més grans. Aquests són els òrgans limfoides i ganglis limfàtics que tenen forma de mongeta i que filtren la limfa de substàncies no desitjades. Els òrgans limfàtics, contenen limfòcits i altres cèl·lules de defensa produïts per la medul·la òssia.

Una vegada la limfa és filtrada, es transporta mitjançant el conducte toràcic i el conducte limfàtic dret. Després es retorna al sistema venós perquè torni a ingressar al torrent sanguini.

https://www.youtube.com/watch?v=kkexdlay5tu

Exercicis per a la circulació limfàtica

L'exercici afavoreix l'expulsió de les toxines presents en la sang. Per aquesta raó. la pràctica d'esport millora considerablement la circulació.

Caminar o gerontogimnasia

Caminar és un exercici senzill que pot realitzar-lo gairebé tothom. Tots els metges recomanen caminar una hora al dia per a activar la circulació i millorar l'estat físic d'una persona.

Una altra opció és practicar gimnàstica per a gent gran o gerontogimnasia.  

Ioga

El ioga ofereix àmplies possibilitats en intensitat dels exercicis, així pràcticament, tothom pot realitzar-lo. El ioga combina moviments enfocats en la flexibilitat i la força i, al final, millora la condició física de la persona.

Activitat física: bici, córrer, ballar, nedar…

Per a persones que no tinguin problemes de mobilitat han d'adquirir bons hàbits per a realitzar exercici més intens que solament caminar. Com bé se sap, l'esport té beneficis en la salut física i psicològica.

Exercicis per millorar la circulació limfàtica.

Aliments per a millorar el sistema limfàtic i circulació limfàtica

Fruites, verdures i altres aliments

Les fruites i verdures són fonts d'antioxidants i nutrients per al cos. A més, et diem 10 remeis naturals per a controlar millorar la circulació:

  1. Llimona: la vitamina C influeix en el col·lagen i elastina, proteïnes que milloren la paret capil·lar. Remei: Suc d'1 llimona en un got d'aigua als matins.
  2. Cúrcuma: és antiinflamatòria i té efectes antioxidants. Remei: 2 rodanxes d'arrel fresca al dia en una infusió, smoothie, crema o salsa amb pebre negre i oli.
  3. Gingebre: activa la circulació de la sang. Remei: consumir sec en salses, cremes de verdures, dolços o infusions.
  4. Pipes de gira-sol: aporten vitamina E (és un antioxidant molt potent) i aminoàcids essencials per a les estructures capil·lars. Remei: 1 cullerada al dia, si pot ser torrades o remullades 12h i deshidratades.
  5. All: té efecte anticoagulant, estimula especialment la circulació dels vasos sanguinis. Remei: menjar una dent crua picada.
  6. Blat negre: és un pseudocereal que, juntament amb la vitamina C protegeix la paret dels gots i capil·lars. Remei: cada setmana 2 o 3 racions cuit.
  7. Cua de cavall: millora els gots. Remei: dues tassetes en infusió, millor amb la planta molta. O torrada i afegida en amanides i cremes.
  8. Baies: són riques en antioxidants i milloren el to venós. Remei: consumir un grapat al dia.
  9. Mill: tonifica la melsa. Remei: 1 o 2 racions a la setmana com a cereal o en forma de croquetes.
  10. Nous: són vasodilatadors i riques en omega-3, àcid molt recomanable per al seu efecte antiinflamatori. També aporta vitamina B3 que afavoreix la circulació i el retorn venós. Remei: Un grapat al dia.

Plantes que afavoreixen al sistema limfàtic

  • El Mill: perfecte per a tonificar la melsa.
  • Cua de cavall: millora l'estat dels gots, és rica en silici (element que influeix en la formació del col·lagen i en el manteniment de les parets vasculars).
  • Cúrcuma: és antiinflamatòria i té beneficis antioxidants pel que contraresta l'acció de radicals lliures i tòxics en l'organisme.
  • Gingebre: activa la circulació
  • Ortiga: combinada amb arç i melissa ajuda a regular la hipertensió.
  • Aquilea: si es combina amb melissa i arç en infusions redueix la hipertensió i millora l'arterioesclerosi.
  • Romaní: enforteix el cor, redueix varices i prevé arterioesclerosis.
  • Ginkgo: estimula la circulació i és un vasodilatador.

Remeïs casolans per a la circulació limfàtica

  • Te de fulles de noguera: ajuda a descompondre les toxines i disminueix el nivell d'inflamació dels teixits.
  • Infusió de calèndula: millora l'eliminació de toxines i regula la producció de líquid limfàtic.
  • Infusió d'arrel de bardana: ajuda a filtrar i a descompondre les toxines del cos.
  • Te de fonoll: ajuda a eliminar toxines, te antioxidants, vitamines que també ajuden a protegir les cèl·lules.
  • Te de equinàcea: té propietats antiinflamatòries, és un vasodilatador i minimitza les dificultats del sistema limfàtic. També facilita l'expulsió dels metalls pesants.
  • Te de cúrcuma, gingebre i llimona: és antiinflamatori i promou la salut del sistema limfàtic perquè elimina les toxines.

Finalment, com a teràpia alternativa, es pot acudir a un especialista en psiconeuroinmunologia. És una medicina que estudia la relació entre els processos psicològics, el sistema nerviós i l'immunitari del cos per a poder afrontar el problema de mala circulació limfàtica d'una forma global.

El més important per a aconseguir que els efectes de la mala circulació siguin els mínims és ser constant en l'alimentació i en l'esport. D'aquesta manera, amb la constància, va apareixent la millora.

valida-logotipo

Valida Solutions S.L.U.

Copyright @2021

menu