sol·licitar pressupost
right-chevron-white

Blog

informació al dia

Com millorar la qualitat de vida de la gent gran?

Consells per millorar la qualitat de vida d'una persona gran

La qualitat de vida és un conjunt de condicions i factors que tenen influència en la vida d'una persona i repercuteixen positivament en el seu benestar. Amb l'edat, les persones tenen més dificultats per garantir aquesta qualitat, per aquesta raó et donem uns consells per millorar la vida de la gent gran.

Consells per millorar la qualitat de vida de persones grans

Amb l'edat, les necessitats van canviant i, a vegades, les persones, per una mateixa, no poden garantir-se una bona qualitat de vida o no saben com millorar-la. Els consells que et donem a continuació poden marcar un canvi en el dia a dia d'una persona.

Com millorar la qualitat de vida de la gent gran

Cuidar la salut mental en persones grans

Amb l'edat, la sensació de solitud pot augmentar i provocar problemes de salut mental molt greus. És una etapa de la vida molt delicada i quan més s'ha de parar esment a l'estat d'ànim.

Els problemes cognitius, físics o de salut provoquen que la persona no se senti capaç de sortir de casa i mantenir una vida socialment activa.

La falta de mobilitat crea molta inseguretat per moure's. Això provoca que els vells costums d'anar a visitar amics o reunir-se amb altres persones sigui un repte per a aquestes persones. La sensació de solitud creix a mesura que la persona, sense voler, s'aïlla.

Si ets familiar d'una persona gran, procura mantenir el contacte amb elles i ajuda-les a poder mantenir certs costums de socialització. Si ets una persona gran i necessites ajuda per a combatre la solitud, et recomanem contactar amb “Amics de la gent gran”.

L'activitat física i exercici en persones grans

Fer esport, encara que sigui moderat, és una injecció de dopamina i endorfina. La dopamina produeix sensació de plaer, mentre que la endorfina s'encarrega de produir efectes analgèsics i ansiolítics.

A partir dels 60 anys, l'esport més recomanat són activitats de baix impacte que no afectin directament les articulacions i músculs. Fer activitats també pot contribuir a solucionar molts problemes de salut mental derivats per la solitud.

Et donem alguns exemples perquè t'animis a provar-ne alguns:

  1. Caminar: aprofita tot el que puguis per caminar i fer passejos.
  2. Classes de ball: si t'agrada ballar, pot ser una bona font d'exercici i socialització.
  3. Natació: aquesta activitat és molt beneficiosa per activar tot el cos.
  4. Ioga: millora la flexibilitat i la força de manera controlada.
  5. Tai chi: són exercicis suaus que permeten millorar la mobilitat del cos.
  6. Pilates: exercicis per millorar la força i evitar mal d'esquena.
  7. Gimnàstica per a persones grans

Moltes d'aquestes activitats s'organitzen des dels ajuntaments de molts pobles. Per tant, el preu sol estar subvencionat i brinda l'oportunitat de relacionar-se amb més persones de la mateixa edat i que viuen a prop.

Formes de millorar la qualitat de vida d'una persona gran

Revisions mèdiques i salut física en la vellesa

No és nou, ja ho saps: amb l'edat, les visites el metge són més recurrents que quan eres jove. És important fer controls mèdics per assegurar detectar possibles problemes derivats per l'edat, especialment ara que, cada vegada tenim més esperança de vida.

També és important que davant qualsevol problema, dolor o anomalia que es noti demanar atenció mèdica per poder rebre una valoració. És important cuidar la salut física i emocional.

Amb l'edat, especialment amb aquestes persones d'edat avançada i amb poca mobilitat, poden aparèixer problemes a la pell. Moltes vegades, la vista empitjora així que hem de parar atenció si és necessari visitar a un oculista per fer unes noves ulleres.

Afecte i família

Tots tenim una vida molt ocupada i amb moltes coses per fer. Però, qui ens retornarà les estones amb les persones que estimem quan ja no estiguin? Les persones envelleixen i no hi ha volta enrere. A més, recorda que l'afecte rebut per les persones importants són la millor medicina davant qualsevol malaltia.

Si vols cuidar d'un persona gran, recorda que, el que més valorarà, és el contacte amb els seus sempre que sigui possible. Si no pots fer una visita presencial, intenta trucar i mantenir el contacte sempre que puguis.

La mobilitat física en persones grans

Moltes persones 65 anys, amb la jubilació, acaben adoptant una vida molt sedentària i poc activa. Encara que ja no hagis de sortir a treballar, procura mantenir-te activa i fer activitats dins i fora de casa.

És important pensar una manera d'ocupar les hores diàries amb activitats relacionades amb la cura personal i altres pensades per a l'oci. Cerca noves maneres d'ocupar les hores lliures amb entreteniment que pugui agradar-te. Et deixem algunes idees:

  1. Jardineria
  2. Hort
  3. Cuinar

Alimentació de les persones adultes

Els hàbits alimentaris han de concordar amb l'estat físic de la persona i també és molt necessari tenir en compte problemes de salut.

L'alimentació és la clau per a evitar problemes de sobrepès, especialment en persones grans que no són molt actives. També és important per a aquestes persones que tenen tendència a tenir el colesterol alt o pressió arterial.

Hàbits i son en persones grans

La vida de les persones grans, en moltes ocasions, solen resumir-se en passar moltes hores al sofà i al llit durant el dia. Si fem migdiades molt llargues això repercutirà en no poder dormir durant la nit. És important mantenir una rutina per no passar-se el dia dormint i sense res per fer.

valida-logotipo

Valida Solutions S.L.U.

Copyright @2021

menu