sol·licitar pressupost
right-chevron-white

Blog

informació al dia

Com saber si tens vertigen cervical

Segurament tens clar què és el vertigen, però sabies que existeix el vertigen cervical? A diferència del vertigen convencional, que prové de problemes dins del sistema auditiu, el vertigen cervical té un origen totalment diferent.

Aprèn a identificar l'origen dels teus marejos per a evitar-los en un futur. Els trucs que et donarem són molt senzills de seguir: adeu marejos per culpa del vertigen!

Què és el vertigen cervical

La definició científica de vertigen cervical és un tipus de vertigen associat amb el coll. Les persones normalment descriuen que tenen sensació de mareig amb moviment dels objectes que envolten a una persona. A diferència del vertigen que coneixem de tota la vida, aquest es relaciona amb disfuncions o alteracions de la columna vertebral, especialment per la zona del coll i la seva musculatura. Per tant, el mareig i vertigen d'origen cervical és produït per problemes musculars en la zona del coll.

Símptomes del vertigen cervical

Símptomes del vertigen cervical

Els símptomes més freqüents d'aquesta malaltia són molt semblants als quals pots imaginar-te amb el vertigen comú:

  • Mareig o inestabilitat.
  • Percebre que l'entorn que li envolta es mou.
  • Mal de cap, especialment en la part posterior, és a dir, zona occipital.
  • Dolor al coll i rigidesa.
  • Nàusees o vòmits en els casos més greus.

Causes dels marejos

El vertigen cervical sol ser provocat per uns problemes molt clar i fàcils d'identificar:

  • Lesions en el coll: el més comú és la fuetada cervical, una lesió molt freqüent en accidents de cotxe.
  • Degeneració de la columna cervical: patologies relacionades amb la degradació de la musculatura i l'estructura òssia com l'artrosi o l'espondilosi cervical. Un altre problema és una costella cervical, que es desenvolupa en l'àmbit de l'última vèrtebra cervical.
  • Problemes musculars: la tensió o espasmes en la musculatura del coll pot afectar els nervis de la zona i, també les artèries que condueixen al cervell.
  • Mala postura: la postura que tenim fent determinats treballs, com per exemple estar davant de l'ordinador o bé, passant el temps mirant el mòbil, afecta de manera perjudicial a la musculatura del coll. Això provoca, amb un temps més aviat curt, problemes en les cervicals, contractures i, en algunes persones amb casos més greus, el vertigen cervical.

Actualment, més d'un fisioterapeuta ens diria que és extremadament important tenir més consciència de la nostra postura per a poder evitar aquest tipus de malalties. Cada vegada és més habitual que estudiants tinguin aquests problemes per les llargues hores que poden passar mirant pantalles, tant l'ordinador com el mòbil.

Marejos per culpa de mals d'esquena

En adults, és especialment freqüent en persones que passen llargues hores davant de l'ordinador pel treball.

Com tractar el vertigen cervical

A diferència d'altres tipus de vertigen, aquest es combat mitjançant sessions de fisioterapeuta i exercicis específics.

  • Exercicis específics: fer moviments específics per a guanyar fortalesa en la musculatura del coll i millorar la flexibilitat de la zona.
  • Medicació: antiinflamatoris, analgèsics o relaxants musculars serveixen per a alleujar el dolor i la inflamació.
  • Correcció de la postura: si el problema prové de mals hàbits posturals és important corregir-los, si no, els dolors no desapareixeran.
  • Fisioterapeuta: un professional d'aquest estil contribueix en descontracturar la zona i reduir la inflamació de la musculatura.

Trucs per evitar el vertigen cervical

Si has passat per un episodi de vertigen cervical o tens por d'arribar a aquest punt… tenim uns trucs que has de posar en marxa des d'avui mateix. Tenir uns hàbits saludables influiran directament en la bona salut de la zona muscular del teu coll:

1. Mantenir una bona postura

Molt bàsic, però quasi ningú se salva d'això. Ets conscient de la teva postura durant el dia? Especialment, davant de l'ordinador o mirant el mòbil. Adoptem una posició antinatural per a la nostra fisiologia, la qual cosa provoca, inevitablement, dolors cervicals. Influeix directament la quantitat d'hores davant d'un ordinador, mòbil o tauleta.

Per a corregir això, primer que has d'assegurar-te és que el teu lloc de treball compleixi amb els requisits per a evitar dolors musculars a l'esquena. Per exemple, la pantalla de l'ordinador ha d'estar a l'altura dels ulls i la cadira ha de tenir un bon suport lumbar.

Sigues conscient de la teva postura davant de l'ordinador: mantingues l'esquena recta i espatlles cap enrere.

2. Fer exercici i estiraments

Fer exercicis, especialment els que enforteixen el coll i les espatlles per a enfortir la zona. També són beneficiosos els estiraments regulars.

3. Evita moviments bruscos

És important ser conscients dels moviments que fas, per exemple, en recollir pes de terra..

4. Reduir l'estrès

L'estrès provoca tensió muscular, és important aprendre a controlar-lo per evitar dolors. Són bones pràctiques el ioga, la meditació o exercicis de relaxació.

5. Estil de vida saludable

Fer exercici diari i evitar una vida sedentària és un valor molt important a tenir en compte. Mantenir el cos en moviment ens prevé d'atrofiar els nostres moviments i musculatura. A més, això s'ha de complementar amb una dieta equilibrada acompanyada amb una bona hidratació.

6. Dormir bé

A més de descansar les hores requerides, és important parar esment al coixí i al matalàs perquè s'adaptin a les teves necessitats o canviar-vos si s'han deformat.

7. Professional de la salut

Si el teu problema persisteix i són recurrents un fisioterapeuta vaig poder tractar la zona i alleujar el dolor i la tensió muscular. Moltes vegades se centren en alliberar la musculatura que està comprimint l'artèria vertebral, una causa comuna dels marejos cervicals. A més, pot donar-te directrius per a evitar futures recaigudes, especialment si hi ha algun problema físic de base que sigui la causa de l'engarrotament de la zona del coll.

També pot interessar-te:

Aliments prohibits per al vertigen

La información proporcionada en este artículo tiene fines informativos únicamente. Aunque nos esforzamos por la precisión, no asumimos responsabilidad por posibles errores u omisiones. Se recomienda verificar la información y, en caso de dudas, consultar a profesionales especializados
Valida Salvaescaleras
valida-logotipo

Valida Solutions S.L.U.

Copyright @2024

salvaescales opinions
menu