Enrique Plantey és un esquiador argentí nascut l'any 1982 que va participar en els Jocs Paralímpics de Sochi 2014 i del 2018. Quan tenia 11 anys, va tenir un accident automobilístic en el qual va perdre al seu pare i al seu germà, ell va sobreviure però amb una lesió en la medul·la que el va deixar en cadira de rodes.
El seu professor d'educació física de l'escola secundària el va motivar perquè practiqués esports com el básquet, vóley i handball adaptat. Als 14 anys va començar a practica l'esquí adaptat i va ser quan va provar el mono-esquí. Al desembre de 2010 va competir en Cooper Mountain, Colorit. Després es va presentar en els Jocs Paralímpics de Sochi 2014 i va aconseguir el tercer lloc en el Campionat Nacional Francès. En 2017, Plantey va quedar en el 13º lloc en el Mundial d'Esquí Alpí celebrat en Kranjska Gora, Eslovènia. Això li va permetre aconseguir els punts suficients per classificar-se als Jocs Paralímpics de Pyeongchang 2018.
A més de ser un gran esportista, Plantey és estudiant de dret a la Universitat de Buenos Aires i treballa en el Consell de la Magistratura de la Ciutat Autònoma de Buenos Aires. Enrique en el seu temps lliure també gaudeix del rem i el ciclisme.
Un altre exemple de superació que ens ensenya un model de vida admirable.
Font: www.mundodeportivo.com