sol·licitar pressupost
right-chevron-white

Blog

informació al dia

És bo caminar amb bursitis de maluc?

Burisitis de maluc

Si tens dolor de bursitis de maluc, probablement no saps quin tipus d'activitat física pots fer mentre duri la inflamació. Per aquesta raó, et responem la pregunta: és bo caminar amb bursitis de maluc?

Què és la bursitis de maluc?

La bursitis de maluc és la inflamació de la bossa serosa d'aquesta zona. La bossa serosa és una bossa o sac gelatinós que es pot trobar per tot el cos: espatlles, colzes, malucs, genolls i el teló. La seva funció és evitar fricció entre l'os i els teixits tous (músculs i, en cas de bursitis de maluc, la banda iliotibial) fent de coixinet o amortidor.

En la zona del maluc hi ha dos tipus de bosses, una és la bossa sinovial situada en la part externa del maluc i, l'altra, és la bossa del psoes-ilíac situada en la part interna al costat de l'engonal. Quan aquesta s'inflama també es diu bursitis de maluc, però causar dolor a la zona de l'engonal.

Com son els malucs

Aquestes dues bosses són molt propenses a patir irritació i inflamació. Especialment la que es diu bossa del trocànter major del fèmur. Després hi ha la bossa psoes ilíac, però sol ressentir-se menys. La bursitis la solen patir persones entre 30 i 60 anys encara que pot haver-hi més incidència en la mitjana edat.

Possibles causes de la bursitis de maluc

Hi ha diferents factors de risc que influeixen a poder desenvolupar la bursitis trocanteriana o bursitis de maluc:

  • Operacions: una operació, com per exemple la implantació d'una pròtesi pot irritar la bossa.
  • Lesió en el maluc: exostosi o una caiguda en què hagis rebut un cop a la punta del maluc pot generar una lesió.
  • Malaltia en la columna vertebral: escoliosi, artritis en la columna cerebral (especialment en la zona lumbar), entre altres.
  • Ús excessiu de l'extremitat, una cosa molt freqüent en esportistes. Per exemple: anar amb bicicleta o natació, però també és molt freqüent en persones que estan períodes llargs dempeus o simplement per pujar escales.
  • Artritis reumatoide: provoca inflamació a la bossa.
  • Cames desiguals: si una persona té una cama més llarga que l'altra això afecta directament a la seva manera de caminar pel que pot provocar la lesió.

Símptomes de la bursitis de maluc

El símptoma més comú d'aquesta mena de bursitis és dolor al maluc i s'estén cap a la zona de la cuixa. En el primer moment de la inflamació, les persones descriuen el dolor agut com a punxant i intens, mentre que amb el temps es transforma en neuràlgia i s'estén per la zona.

Diagnòstic: Com es detecta

L'especialista realitza un examen físic per determinar l'origen del dolor de maluc. A més, pot demanar proves extres per descartar altres patologies i poder confirmar que es tracta de bursitis de maluc. Es poden fer radiografies o ressonància magnètica.

Prevenció de la bursitis al maluc

La bursitis de maluc es pot prevenir en certs casos. Així que para atenció a aquests consells per evitar la inflamació de la bossa sinovial.

  • Les persones amb sobrepès tenen tendència a tenir aquest tipus de dolor.
  • Mantingues la flexibilitat i força als músculs del maluc.
  • Les activitats repetitives que impliquin pressió a les cames, a la llarga, tendeixen a produir bursitis. S'aconsella evitar-los, però si per raons diverses no pots, es recomana fer exercicis per enfortir la musculatura de la zona afectada.
  • En cas de tenir una cama més llarga que l'altra, és important que un especialista t’ofereixi solucions ortopèdiques.

Estiraments per millorar el dolor al maluc.

És bo caminar amb bursitis de maluc i realitzar altres exercicis?

Com hem comentat, qualsevol activitat que impliqui pressió excessiva en el maluc pot empitjorar el dolor per la bursitis. Això inclou caminar, encara que siguin caminades suaus ja que, igualment, el cos està exercint pressió amb el seu propi pes en els malucs. Llavors, quines opcions et queden? Aquestes són algunes activitats alternatives:

Natació per a combatre la bursitis de maluc

La natació sol ser l'activitat per excel·lència quan es vol practicar esport, però es té alguna lesió o bursitis trocantérea. Això és perquè a l'aigua la gravetat influeix de diferent manera en el nostre cos i no hi ha cap mena d'impacte que pugui danyar les articulacions.

Aquest exercici permet que milloris la resistència i mantens la musculatura dels braços, esquena i cames treballats. Tot i així, no és convenient començar a practicar natació si et trobes en els primers dies de dolor per culpa de la inflamació de la bursitis. Has de deixar reposar el cos.

Estiraments per a millorar la flexibilitat en el maluc

És una bona recomanació realitzar exercicis d'estiraments controlats per millorar els símptomes de la bursitis de maluc. Hi ha diferents tipus d'estiraments que estan especialment pensats per estirar els diferents músculs de la zona, per exemple, el tensor de la fàscia lata.

Pots buscar exercicis especialment per a bursitis de maluc o acudir a un preparador físic o fisioterapeuta per a estar més segur del pots fer.

D'altra banda, hi ha exercicis que queden totalment prohibits fins a la recuperació total de la lesió. Aquests exercicis afecten directament l'articulació del maluc i són els següents:

  • Bicicleta: quan vas amb bici, el maluc i la musculatura que s'utilitza per a pedalar fan un sobre esforç, així que no t'ajudarà en la teva recuperació. La bici serà una opció quan el dolor s'hagi calmat i estiguis en procés de recuperació.
  • Activitat en el gimnàs: carregar pes i fer exercicis que impliquen incrementar el pes que ha de suportar la zona afectada són contraproduents. Tampoc es pot utilitzar les cintes de córrer, l'el·líptica o altres màquines que impliquin la mobilitat del maluc.
  • Esquats: no facis aquests exercicis ni variants. Són exercicis que obliguen a exercir molt d'esforç.

Un altre consell important és dormir cap al costat on tens la bursitis ja que això incrementarà el dolor al maluc lesionat.

Tractaments per a la bursitis de maluc i cirurgia

Fisio comprovat dolor al glútis

Aquests són els tractaments sense cirurgia per a la bursitis per alleujar el dolor i calmar la inflamació:

  • Canviar el tipus d'activitat física per a reduir la fricció.
  • Fàrmacs antiinflamatoris: és molt comú el ibuprofens, però també hi ha naproxen, piroxicam o celecoxib.
  • Bastons o crosses per poder caminar evitant més dolor i no forçar la zona.
  • Exercicis per millorar la musculatura: exercicis per enfortir i donar flexibilitat a la columna per prevenir episodis de bursitis de maluc.
  • Injecció amb corticoesteroide i analgèsics serveixen per alleujar els símptomes de la bursitis i reduir el dolor. També es pot valorar fer ones de xoc.

Quan els tractaments sense cirurgia no estan donant resultat i el pacient encara sent dolor i la inflamació, pot ser que el metge deia remoure la bossa sinovial. Això no danya en absolut el maluc i aquesta pot continuar fent la seva funció amb normalitat. Aquest tipus de cirurgies són ràpides i fàcils de fer, per la qual cosa en un sol dia el pacient pot anar a casa.

valida-logotipo

Valida Solutions S.L.U.

Copyright @2021

menu