sol·licitar pressupost
right-chevron-white

Blog

informació al dia

Coneixes les Fruites de tardor i els seus múltiples beneficis?

Frutas de otoño

Aquesta és la fruita de tardor que pots consumir per mantenir una bona salut. Consumir fruites de temporada implica estalvi en la compra, ser més ecològic i obtenir més nutrients i sabor del producte.

30 fruites de tardor, els seus beneficis i particularitats

1.Mora

Es una fruita silvestre que aporta elements antioxidants a l'organisme que prevenen de l'envelliment prematur de les cèl·lules. Es troben entre l'agost i setembre i, depenent del temps, pot allargar-se fins a l'octubre. Conté vitamina A i C, que serveixen per a prevenir infeccions, contenen antioxidants per a les cèl·lules i són depuratives, així que eliminen les toxines del cos.

2.Nabius

Són excel·lents per a protegir el cor, ja que disminueix els factors de risc de malalties cardiovasculars. També té propietats antiinflamatòries (afavoreix especialment a persones amb problemes de peus inflats), prevé la diabetis, millora la memòria, evita infeccions d'orina, millora la pigmentació de la retina i la visió nocturna i és recomanable en dietes per perdre pes.

3.Síndria

Aquesta fruita destaca per tenir citrul·lina, substància que protegeix el cor, l'aparell circulatori i el sistema immunitari. Es pot trobar fins a principis d'octubre. A més, si estàs fent dieta, pots introduir-la en les teves ingestes perquè té molt poques calories.

4.Meló

Pots trobar meló fins a finals de setembre i t'ofereix aigua, vitamina A,B,C i E àcid fòlic, fibra, calci ferro i potassi. Ajuda a eliminar toxines, evitar mal de panxa i pot prevenir el restrenyiment.

Fruits del bosc

5.Caqui

Té alt contingut en fibra i en sucres. Conté vitamina C, ferro, potassi i manganès. En menys proporció, també conté antioxidants. Quan estan madurs, la fibra que conté ajuda a depurar l'intestí. A més, arrossega el colesterol i altres substàncies perjudicials del cos.

També conté vitamina Al fet que serveix per a cuidar els ossos, teixits musculars, el sistema immunitari i els ulls. A més, és rica en potassi, un mineral que serveix per a depurar l'organisme i eliminar l'excés de líquids.

6.Codony

Aquesta fruita és molt semblant a una poma o pera. Aquesta fruita no es menja crua, normalment es fan compotes, confitures o melmelades. La forma més tradicional és el dolç de codony o carn de codony, molt fàcil de fer.

Conté fibra i tanins, rica en pectines, així que ajuda a combatre el colesterol en sang. També té molt potassi i és baix en sodi, així que és adequat per a persones amb hipertensió i retenció de líquids.

7.Figa

És ric en sucres naturals, minerals, fibra soluble, potassi, calci, magnesi, ferro i coure. També destaca per tenir gran quantitat de vitamina A i K, dues vitamines responsables del benestar dels ossos i els teixits musculars. Com que té molta aportació energètica és recomanat en esportistes, especialment corredors. Això es deu al fet que aquesta fruita ajuda en la recuperació muscular. És interessant consumir-los secs, ja que aporten molta més energia que els frescos.

8.Raïm

El raïm el trobes durant la tardor i l'hivern. Conté molta aigua i funciona com a laxant natural.

9.Pinya

Es pot trobar fins a principis d'octubre. Conté molta aigua, fins a un 85% de la fruita ho és i té poques calories. També té potassi, vitamina C, A i B1 i àcid fòlic.

10.Mango

El mango d'origen espanyol es pot trobar entre el setembre i l'octubre. Té molts beneficis per a la salut: controla el colesterol, té una gran quantitat de vitamina A: excel·lent per a la salut dels ulls, ajuda amb la digestió, aliat per a augmentar de pes de manera saludable, cuida la pell, regula les hormones sexuals tant d'homes com en dones pel seu contingut en Vitamina E. De fet, es diu que té efectes afrodisíacs.

Tipus de raïm

11.Pera

En general, pots trobar aquesta fruita independentment de l'època de l'any. Aquestes són riques en minerals i vitamina C i A: la C serveix com a antioxidant i l'A contribueix en la salut de la vista, el creixement ossi i la musculatura.

12.Nectarina

Conté molta aigua i fibra, així que manté l'estómac sadollat més temps. També conté nutrients i vitamines, especialment l'A i B3 que ajuden a eliminar toxines.

13.Alvocat

Aquesta fruita ofereix millores en el sistema nerviós i muscular gràcies al magnesi i el potassi. També repercuteix positivament en el sistema immunològic, té efectes antioxidants, és bo per al cervell i els ossos. A més, és un aliment saciant ric en fibra i que pot prevenir el colesterol.

14.Gerds

Es poden trobar durant la tardor i destaquen per ser rica en antioxidants i, a més, prevenen la pressió arterial alta. Pot ser positiva per a persones amb diabetis ja que ajuda a regular el sucre a la sang. A més, és diürètica i ajuda amb el trànsit intestinal.

15.Poma

Destaquen per estar recomanades per a dietes per a baixar de pes, i contenen molta fibra, minerals i vitamines.

16.Taronja

És molt coneguda per tenir fama a prevenir refredats i grips. Conté calci, fòsfor i antioxidants. És rica en vitamina C, ajudant a reforçar les defenses.

17.Granada

Combat problemes intestinals com a mal de panxa o diarrea. Contribueix en la salut del cor ja que purifica la sang, reforça el sistema immunitari i prevé la pèrdua de memòria. A més, es diu que és afrodisíaca ja que augmenta els nivells de testosterona, i tant en homes com en dones, millora l'estat d'ànim i el desig sexual.

Granada fruita típica de tardor.

18.Plàtan

El plàtan el trobem tot l'any, especialment a Espanya, ja que la principal zona productora són les illes Canàries on tenen el clima indicat per als fruits durant tot l'any.

Conté molts carbohidrats, així que és un aliment ideal per a esportistes. Conté moltes vitamines, especialment la C i B6 i és una font de minerals que afavoreixen el manteniment de la musculatura.

19.Préssec

Conté molta fibra i és bona per a regular la hipertensió arterial. Es recomana menjar-ho amb pell ja que és on es troben la majoria dels nutrients.

20.Llimona

Trobes llimona des de principis de tardor fins a l'estiu. Aquesta fruita conté molta vitamina C, així que li ofereix propietats antioxidants i antiinflamatoris.

21.Aranja

És molt semblant a la taronja per fora, encara que per dins és de color vermell i té un sabor més amarg. Es troba des de finals de novembre fins a maig. Repercuteix positivament en la salut del cor, és antioxidant, millora la visió, és un aliat per a les articulacions i regula el trànsit intestinal.

22.Kiwi

Els kiwis et donen molta vitamina C, són una font de potassi i és ric en fibres. També és bona per prevenir els refredats i per reforçar el sistema immunitari.

23.Papaia

És una fruita tropical i no és molt famosa pel sabor que té, però ofereix molts beneficis per al cos. Ajuda amb els problemes intestinals i té molt potassi i minerals.

24.Mandarina

Igual de famosa que la taronja durant la tardor i l'hivern, encara que no té els mateixos nivells de vitamina C que la taronja.

25.Xirimoia

La xirimoia es troba entre l'octubre i el febrer. Es tracta d'una fruita exòtica que ofereix carbohidrats i sucres, també té vitamina C, ferro, calci i fibra.

26.Castanyes

Són fruits típics de la temporada de tardor ofereix molts hidrats de carboni i fibra, també vitamina B i minerals com el magnesi, fòsfor, potassi i ferro. Gràcies a això, ofereix protecció al cor i cuida la flora intestinal. Com veus. Té moltes propietats nutricionals.

Castanyes son tradició de temporada de tardor

27.Avellanes

Les avellanes poden millorar la salut del cor i el colesterol pels seus àcids grassos. També tenen molta energia vitamines i antioxidants i conté calci, fòsfor i magnesi. Es diu que és molt beneficiosa durant els períodes de lactància i l'embaràs.

28.Nous

Poden reduir el colesterol i té beneficis cardiovasculars i també per l'intestí. És ric en omega 3 i és una font de proteïnes, minerals i vitamina B, molt bona per al cervell.

29.Festucs

Els festucs ajuden a regular els nivells de sucre en la sang perquè conté molt fòsfor, element important per a poder descompondre les proteïnes. També són una font de proteïna, així que té efecte saciant. És bo per al cor i ajuda a mantenir una bona visió i evita la deterioració mental. Finalment, ajuda en la salut intestinal.

30.Ametlles

Les ametlles tenen moltes proteïnes i greixos saludables. També trobes calci, vitamina E i complements antioxidants i antiinflamatoris. Són bones per a les embarassades, és una alternativa als lactis, bons per al cor i reforça el sistema immunitari.

valida-logotipo

Valida Solutions S.L.U.

Copyright @2021

menu