sol·licitar pressupost
right-chevron-white

Blog

informació al dia

Prevenir lesions per l'ús de cadira de rodes

Lesiones en cadira de rodes freqüents

Les lesions en cadira de rodes es poden tornar molt habituals quan n’ets un usuari habitual. Es calcula que tres quartes parts de les persones que utilitzen cadira de rodes poden tenir dolor en algun punt de la columna. Per aquesta raó, t'ajudem a prevenir les lesions més freqüents.

10 Lesions habituals per l'ús de la cadira de rodes

Aquestes són algunes de les lesions més habituals en usuaris de la cadira de rodes, especialment les que són manuals. Aquestes dades els hem recollit d'un estudi per la Xarxa Espanyola d'Investigadors en Malalties de l'Esquena. Aquests investigadors han comptat amb la col·laboració de 750 persones d'entre 10 i 43 anys. Algunes d'aquestes persones tenen lesions medul·lars o de la medul·la espinal.

com prevenir lesiones si utilitzes cadira de rodes

L'estudi a més ha demostrat que els factors de risc de patir alguna lesió per culpa de la cadira de rodes són: ser dona, viure sola i utilitzar cadira de rodes manual.

Seguint aquest estudi, s'ha comprovat que un usuari de la cadira de rodes de manera habitual pot patir algunes de les següents lesions:

  1. Patir dolors en alguna zona de la columna vertebral: el 73% de les persones han coincidit en patir dolors en zones de la columna vertebral. La zona pot variar en funció de la persona.
  2. Persones que tenen lesions al coll: el 56% d'usuaris de cadires de rodes pateixen dolor al coll. Aquest tipus de lesió és més freqüent en persones que han patit una lesió medul·lar cervical o que utilitzin un coixí més fi a la cadira.
  3. A la zona de la columna dorsal: el 54% dels participants de l'estudi tenen aquest tipus de lesions. Especialment el pateixen persones que han tingut una lesió medul·lar dorsal i tenen més graus de curvatura a la columna per culpa de la fractura. Gràcies a això, s'ha constatat la importància d'aconseguir, a les operacions, que la columna tingui el menor nombre de curvatures possibles.
  4. Problemes a la lumbar: un 45% pateixen aquest tipus de dolors independentment de la seva lesió.
  5. Les escares o úlceres per pressió són lesions a la pell que surten per culpa de la pressió contínua en una zona del cos. En concret, el propi pes corporal comprimeix els vasos sanguinis així que no arriba la sang als teixits de la pell. El resultat, si no se’n té cura, són ferides de diferent gravetat que poden produir bastant de dolor.
  6. Espatlles sobrecarregades per empènyer la cadira de rodes, especialment quan s'utilitza durant molta estona o en pendents.
  7. Caigudes amb la cadira de rodes, són més habituals del que podem pensar i pots associar-se a diferents causes: falta de força, flexibilitat, poca mobilitat, atròfia, problemes de coordinació o canvis bruscos de postura.

Alguns consells per evitar lesiones en cadira de rodes

Per poder prevenir o millorar aquesta classe de lesions, existeixen una sèrie de recomanacions. És important que les segueixis si ets usuari d'una cadira de rodes, a més, estan especialment pensades per a una persona amb mobilitat reduïda.

Estiraments per evitar lesions per a persona en cadira de rodes

Fes estiraments cada dia; pensa que cada vegada que utilitzes la cadira de rodes manual el teu cos fa exercici. Fer un bon escalfament pot prevenir lesions musculars.

A més, fent això milloraràs les habilitats físiques i pots adquirir més capacitat de resposta. Alguns dels estiraments que pots fer són de: colze, braços, de maluc i de coll.

Evita problemes d'espatlla si tens poca mobilitat

Practicar esport per poder evitar lesions a la cadira de rodes

Existeixen molts beneficis per fer exercici a la cadira de rodes, no solament per  aconseguir un cos més tonificat, sinó per aconseguir altres avantatges si tens poca mobilitat:

  1. Poder controlar millor el cos, la inactivitat de la cadira està associat a problemes de sobrepès.
  2. Guanyes flexibilitat, mobilitat, consciència corporal i força muscular. Enfortir les zones com l'esquena, coll i espatlles permet reduir les lesions o dolors musculars.
  3. Millora la circulació de les cames, la postura i l'estabilitat.
  4. Fer exercici crea sensació de benestar i felicitat.
  5. Guanyar força permetrà que tinguis més autonomia durant les activitats diàries.

Una bona postura per a disminuir les lesions

Ser conscients de la nostra postura a la cadira: de perfil, hem d'observar que la nostra esquena estigui recta i que formi 90 graus amb les cames. També és important que les cames no es toquin entre elles, i han d'estar a 90 graus amb els panxells. Els peus han d'estar recolzats en els suports.

També s'ha comprovat que és important tenir un coixí adequat a les necessitats de la persona. Has de consultar amb un expert quin seria el millor en el teu cas i utilitza una cadira que t'ofereixi el màxim confort.

Maneres de prevenir úlceres o escares a les cadires de rodes

Per evitar les úlceres per pressió o escares pots buscar coixins pensats especialment per a això i que eviten els punts de pressió. A més, és important que tinguis la pelvis ben situada (tan enrere de la cadira com puguis i alineada amb les espatlles. Procura repartir bé el pes i mantenir els angles de 90 graus i separar els genolls.

valida-logotipo

Valida Solutions S.L.U.

Copyright @2021

menu