sol·licitar pressupost
right-chevron-white

Blog

informació al dia

Problemes del sedentarisme en persones grans

Evitar sedentarismo en la tercera edad

Entens la importància d'evitar el sedentarisme en persones grans? Encara que podem dubtar davant alguna patologia o per la falta de mobilitat, és important fer exercici sempre i dins de les possibilitats de cada persona.

Fer activitat física és molt important perquè les persones grans no perdin to muscular i guanyin rigidesa en els moviments. A més, també és una forma per a combatre el mal humor i socialitzar.

T'expliquem perquè és un problema el sedentarisme i com es pot evitar.

Què és el sedentarisme?

El sedentarisme és un estil de vida que es caracteritza per la inactivitat de la persona. És a dir, les persones amb una vida sedentària no realitzen cap mena d'activitat o exercici físic o fan menys de 90 minuts a la setmana d'activitat. Una vida com aquesta té repercussions nefastes per a la salut mental i física.

Segons l'OMS, el sedentarisme s'està estenent com una forma de vida habitual entre la població. Això posa en perill bona part de la societat, ja que és més fàcil patir malalties com l'obesitat, la demència o la insuficiència cardíaca.

Riscos de no fer exercici durant la tercera edat

El sedentarisme posa en risc la vida de les persones, a més, ho fa sense adonar-nos i avança a poc a poc. Deixar de fer exercici implica deterioració física i mental de la persona, que apareix amb els anys i especialment quan s'arriba a l'edat adulta.

Problemas de ser sedentario

Aquests són algunes de les conseqüències més visibles del sedentarisme:

  • Pèrdua de resistència per falta de massa muscular i minerals.
  • Ossos afeblits.
  • Apareix l'acumulació de greixos i sucres en l'organisme.
  • Produeix mal funcionament del sistema immunitari.
  • Inflamació de l'organisme per culpa de la mala circulació de l'organisme.
  • Desequilibri hormonal.
  • Produeix depressió.

A més, s'ha comprovat que portar una vida sense activitat física produeix les següents malalties:

  • Mort prematura.
  • Diabetis tipus 2.
  • Obesitat.
  • Colesterol alt.
  • Ansietat i depressió.
  • Cardiopaties.
  • Càncer.
  • Osteoporosi.
  • Accident cardiovascular.

Per què és important realitzar exercici físic a la tercera edat?

Moltes vegades pensem que perquè una persona tingui problemes de mobilitat ha de deixar de moure's com abans i és totalment falç. És important mantenir a la persona activa per evitar que s'atrofiïn més les seves facultats físiques.

Exercicis per a persones grans

Si fem exercici evitarem la disminució de la densitat òssia, així que els ossos es mantindran més forts durant més temps. A més, la musculatura guanyarà o, com a mínim, mantindrà la força i la resistència. Amb això evitarem la sarcopènia, és a dir, la pèrdua de la massa muscular associada a l'envelliment i principal causa de la feblesa muscular en gent gran. D'altra banda, les articulacions, gràcies a l'exercici, s'evita que es tornin rígides i que els moviments perdin flexibilitat.

En definitiva, el sistema musculoesquelètic pot veure's altament afectat quan es té una vida sedentària. I no sols amb això, la realitat és que, amb l'edat, és normal que aquest es vegi afectat, a més si li afegim problemes de salut i patologies físiques o cognitives, el resultat pot repercutir molt negativament en les nostres capacitats físiques.

Beneficis de fer exercici i abandonar la vida sedentària:

  • Mantenir un estil de vida saludable.
  • Baixar de pes i evitar sobrepès.
  • Combatre malalties.
  • Estar de bon humor.
  • Adquirir força i ritme per a millorar la condició física.
  • Ajuda a agafar el son.

Quins tipus d'exercici pot fer una persona major?

Evitar el sedentarisme en persones grans és possible. Hem de fixar-nos un objectiu, que serien, com a mínim 75 minuts d'exercici enèrgic o 150 minuts d'exercici moderat a la setmana. L'exercici s'ha d'adaptar als gustos i capacitats de la persona, sinó serà impossible que comenci a canviar els hàbits sedentaris per uns més saludables i actius.

activitat física per a socialitzar

Què hem de tenir en compte per a fer exercici en la tercera edat i aconseguir un envelliment actiu:

  • Quines limitacions físiques hi ha: és important que en el cas de persones que tinguin una malaltia o problema físic sigui un metge qui assessori sobre el tipus d'activitat adequada. Aquesta activitat ha de ser apta per a aquella persona. Per exemple, en el cas que la persona tingui problemes del cor no podrà realitzar algunes activitats amb la mateixa intensitat que unes altres.
  • Hem de fixar-nos un objectiu i una rutina: si tenim clar quina activitat volem fer i quan, serà més fàcil integrar-ho en el nostre dia a dia i complir amb els objectius. També és important ser realistes i no demanar-nos molt al principi.
  • Inclou en la nova forma de vida una dieta equilibrada.
  • Cerca un tipus d'activitat que agradi, si és possible, és una bona idea apuntar-se a fer una activitat dirigida per motivar-te a sortir de casa i conèixer gent.

Idees d'activitat física per a persones grans

Et deixem un seguit d'activitats ideals per a persones de més de 65 anys. Tria en funció de gustos i capacitat física:

  • Exercicis suaus per a persones grans: ideal per a persones majors amb poca mobilitat. Serveixen per a enfortir cames i braços, especialment per a persones que no pot moure's molt. Són exercicis que es poden realitzar assegut, així que és molt interessant per a persones que per raons vàries no poden usar les cames.
  • Exercicis per a millorar la mobilitat articular: l'edat, juntament amb el sedentarisme, provoca que les nostres articulacions quedin atrofiades, hi ha exercicis que serveixen per a recuperar aquesta mobilitat. Aquest tipus d'exercicis són interessants per a persones que tenen artritis o artrosis.
  • Exercicis d'abdominals per a protegir l'esquena: si tens problemes de dolors d'esquena, és important mantenir en forma els abdominals. Moltes vegades, per falta de força i tonificació en aquesta zona, acabem forçant l'esquena i, conseqüentment, acabem amb dolors. Un exemple molt clàssic són les lumbars, moltes persones agafen pes usant la força bruta amb l'esquena i al final acaben amb lumbàlgia.
  • Rutina d'exercicis per a persones en cadira de rodes o poca mobilitat en extremitats inferiors: encara que no puguis moure les cames, pots exercitar el teu cos. Tria activitats que puguis fer assegut i comença a tonificar i recuperar musculatura del tronc cap a munt.
  • També pots començar a fer activitats com caminar, nedar, bicicleta, ioga, pilates entre moltes més.

*Aquest article és orientatiu i en cap cas substitueix la informació que pugui proporcionar-nos un professional sanitari.

La información proporcionada en este artículo tiene fines informativos únicamente. Aunque nos esforzamos por la precisión, no asumimos responsabilidad por posibles errores u omisiones. Se recomienda verificar la información y, en caso de dudas, consultar a profesionales especializados
Valida Salvaescaleras
valida-logotipo

Valida Solutions S.L.U.

Copyright @2024

salvaescales opinions
menu