sol·licitar pressupost
right-chevron-white

Blog

informació al dia

Rutina d’exercicis per a persones en cadira de rodes

Rutina de exercicis en cadira de ruedas

Qui diu que les persones amb discapacitat no poden fer exercici? Sí que poden i, a més, han de fer-ho en la mesura que puguin. Per a totes les persones l'exercici físic aporta grans beneficis per a la salut física i mental. Així que para de buscar excuses i canvia la teva vida amb una bona rutina adaptada a la teva mobilitat.

En aquest article t'hem recollit rutines d'exercicis per a usuaris en cadira de rodes. Com podràs veure, hi ha diferents activitats perquè puguis valorar quina intensitat és la millor per a tu.

Beneficis de fer exercici per persones en cadires de rodes

Segur que has escoltat infinitat de vegades que l'exercici és bo, però possiblement no saps les raons concretes. Et fem una llista de beneficis:

  • Permet controlar el sobrepès o mantenir-lo.
  • Combatre malalties: una activitat física regular prevé alteracions cardiovasculars com la hipertensió o diabetis. També ajuda a combatre l'artritis i la depressió. A més, també és bo per al nostre cervell ja que ajuda a combatre les malalties neurodegeneratives.
  • Bon humor: fer exercici ens posa de bon humor i ajuda a eliminar tensió. Això s'explica perquè l'activitat física estimula la creació de químics en el cervell que fa que ens sentim feliços.
  • Augmenta l'energia: fer exercici comporta adquirir força i millorar el ritme cardíac.
  • Ajuda a dormir si tens problemes. Encara que produeix l'efecte contrari si es realitza exercici just abans d'anar a dormir.
  • Estimula la vida sexual: l'exercici ens dona energia, per la qual cosa ens sentim amb més vitalitat.
  • Promou la socialització: realitzar exercici en companyia permet conèixer noves persones i estar envoltat de gent.

Rutina d'exercicis per a personas amb poca mobilitat

I quins beneficis hi ha quan se segueixen exercicis per a persones en cadira de rodes o amb problemes de mobilitat? Llavors, a més de tots aquests beneficis, tens uns altres molt interessants:

  • Més musculatura i força: gràcies a l'exercici et sents més capacitat per a fer tasques per tu mateix. Realitzar activitats de manera autònoma beneficia la teva qualitat de vida i la teva percepció.
  • Controlar problemes de digestió associats a les postures fixes.
  • Millora la circulació sanguínia, la postura i també l'estabilitat de la columna vertebral. Per tant, s'eliminen dolors provocats per una postura asseguda i estàtica.

Rutina exercicis per a persones en cadira de rodes

Crec que t'hem donat suficients raons perquè donis un canvi en la teva activitat diària. A més, t'hem recollit els millors exercicis en cadira de rodes per a activar i tonificar la part superior del cos. Aquests exercicis també són indicats per a persones amb mobilitat reduïda ja que si tenen dificultats per a moure les cames es poden realitzar en una cadira normal.

Hem triat rutines de menys a més intensitat, així com un vídeo amb escalfament inicial. Tingues en compte que sempre has de fer exercicis d'estirament i no has de forçar-te si és el primer dia, és millor començar suau i anar augmentant la intensitat a mesura que passin els dies. Comencem!

Escalfament en cadira de rodes

Aquesta fase és molt important abans de començar a fer exercici ja que serveix per a escalfar els músculs i evitar lesions durant l'entrenament. A més, aquests estiraments també es poden fer durant el dia ja que permet reduir dolors musculars i l'estrès.

En el següent vídeo pots seguir un escalfament molt complet per a prepara't abans de començar amb els exercicis més intensos. A més, es realitzen rotacions de tronc i espatlles que serviran per a activar la columna vertebral.

https://www.youtube.com/watch?v=mVcdZngFHn0

Exercicis de braços (tria tu la intensitat)

A continuació, començaràs exercicis de braços tant de força d'elevació frontal com lateral. Recorda que en funció del teu estat físic pots augmentar o disminuir la intensitat: si tens poca força pots començar sense pes, com més capaç et sentis pots introduir més pes amb peses o amb el que tinguis a casa.

Exercicis per a l'esquena (tria tu la intensitat)

Aquesta sèrie d'exercicis serviran per a millorar la musculatura de l'esquena. En funció de la teva capacitat física pots incrementar la intensitat dels exercicis amb gomes elàstiques més dures i que ofereixen resistència al tirar. Si és el primer dia, les bandes de resistència han de ser suaus i amb el temps pots anar pujant de nivell.

Rutina d'exercicis completa (alta intensitat)

En aquest vídeo tens una rutina d'exercicis molt completa. És d'alta intensitat així que valora si pots seguir els exercicis o si abans has de millorar la teva forma física.

L'entrenador divideix la sessió en 3 etapes, cadascuna més intensa que la següent. Recorda que si l'etapa anterior ha estat molt intensa de seguir és millor no continuar amb la pròxima. Els tipus d'exercicis que realitzaràs són flexions de bíceps, flexions de braços i exercicis de força.

https://www.youtube.com/watch?v=-yXRGChBtp8

Rutina d'exercicis crema grassa (alta intensitat)

Rutina d'alta intensitat per a recuperar la bona forma i treure’s els quilos de més si és el cas. Avisem: el vídeo està en anglès! Tot i això, és fàcil de seguir els moviments, per tant, no et preocupis si no entens l'idioma.

Solucions d'accessibilitat per a cadira de rodes

A Valida sabem les dificultats d'accessibilitat que les persones en cadira de rodes poden trobar-se en el seu dia a dia. Per aquesta raó, comptem amb la millor gamma de productes salvaescales per a garantir l'accessibilitat universal.

Les nostres plataformes salvaescales han permès salvar moltes barreres arquitectòniques com a escales i desnivells. A més, tenim grandàries diferents perquè puguin encaixar en escales més estretes com per exemple les de cases particulars. També, comptem amb diferents elevadors de curt recorregut per a poder salvar altures de fins a 3 metres.

Ja saps amb quins exercicis començaràs? Amb aquest material ja pots fer-te una taula d'exercicis. Anima't i comença una rutina diària d'activitat física, ja veuràs que notaràs els beneficis des del primer dia i la teva salut física millorarà considerablement en poc temps.

*Recomanem consultar a un especialista si és possible per a tu realitzar aquestes activitats físiques. Si sents dolor durant la pràctica, atura’t i consulta-ho amb el teu metge.

valida-logotipo

Valida Solutions S.L.U.

Copyright @2021

menu