sol·licitar pressupost
right-chevron-white

Blog

informació al dia

Salvaescales a València. Solucions en accessibilitat

salvaescales pujaescales valencia

La mobilitat vertical en edificis, habitatges i entorns exteriors és un dels principals obstacles als quals han d'enfrontar-se les persones amb mobilitat reduïda i discapacitat. La majoria de vegades, s'usen escales i rampes perquè puguem accedir a plantes superiors d'un edifici però… estan realment adaptades a les necessitats del col·lectiu amb poca mobilitat? Segueix llegint aquest article sobre salvaescales a Valencia i solucions en accessibilitat.

En aquest post us explicarem com han de ser les rampes i escales per garantir que un conjunt més ampli de persones puguin beneficiar-se d'elles.

 

COM FER ESCALES ACCESSIBLES A VALÈNCIA

 

  • Senyalització. És important que abans del primer graó i després de l'últim es col·loquin franges de senyalització de color i textura contrastats. Aquests senyals tindran la mateixa longitud que el graó i es perllongaran 1,20cm en tots dos costats.
  • Esglaons. El nombre ideal d'esglaons seguits són entre 3 i 12. La normativa marca una altura màxima d'entre 16 i 18cm (depenent de la comunitat autònoma), si bé, és recomanable que sigui de 15cm. Tots els esglaons hauran de tenir la mateixa alçada. A més, tots els graons també han d'incloure una banda antilliscant d'uns 5cm d'ample.
  • Solucions salvaescales. Les plataformes salvaescales són una bona solució ja que permet que totes les persones, incloses aquelles que es mouen en cadira de rodes, puguin pujar i baixar escales. Aquestes poden ser de translació vertical (elevadors) o obliqua. Les plataformes salvaescales o aparells elevadors s'instal·laran allà on no s'hi pugui instal·lar una rampa amb un pendent adequat o un ascensor. Es desplacen de manera suau, silenciosa i sense sots.

Perquè les plataformes siguin accessibles han de complir els següents requisits:

  • Les plataformes verticals o elevadors han de mesurar com a mínim 80cm d'ample per 1,20m de fons. Han de tenir una petita rampa abatible per a l'accés. També són indispensables les barres de protecció i subjecció. Quan la plataforma s'engegui, els buits d'embarqui i desembarqui han d'estar tancats. L'espai per embarcar i desembarcar ha de ser suficient perquè una persona en cadira de rodes pugui maniobrar amb la cadira. Els comandaments a distància també han de ser fàcils d'accionar des d'una cadira de rodes. És imporante disposar d'un botó de parada d'emergència que pugui detectar-se de manera visual i sonora.
  • Les plataformes salvaescaleras a Valenica. Han de tenir unes dimensions mínimes de 70cm per 1,10m. També han de disposar de rampes abatibles d'accés i barres de seguretat a uns 90cm d'alt com a mínim. La plataforma no s'engegarà fins que les barres de seguretat no estiguin correctament posicionades. El recorregut de la plataforma tindrà un pendent de com a màxim 40 graus. Els comandaments també han de situar-se a l'abast de les persones en cadira de rodes.
  • Cadires salvaescaleras. Són una bona opció per a aquelles persones amb mobilitat reduïda o majors (no tant per a persones en cadira de rodes). Les cadires salvaescaleras han de tenir seient giratori amb respatller, reposabrazos, reposapeus abatibles i cinturó de seguretat. Els comandaments per fer pujar i baixar la cadira han d'estar situats en el reposabrazos. Existeixen models tant per a interiors com a exteriors, alguns permeten també un ampli ventall d'acabats per poder integrar-la a gust amb l'entorn.
  • És important tenir en compte que cada planta ha de comptar amb una estació de trucada i reexpedició de la plataforma o cadira. Les escales han de tenir uneixes mesures concretes per poder instal·lar els sistemes salvaescaleras. Perquè tingueu una idea:Solucions especials. En aquells casos on no sigui possible instal·lar ascensors, elevadors, cadires salvaescales, plataformes pujaescales o rampes, existeixen d'altres solucions especials com un elevador de sostre per a cadira de rodes anomenat Libertas. És un sistema semblant al dels telefèrics. Pot instal·lar-se en tot tipus d'escales: estretes, corbes o empinades ja que el rail s'instal·la al sostre. Aquest sistema permet el desplaçament per diverses plantes i és molt fàcil d'usar per l'usuari. A més, algunes permeten equipar-se per al transport d'objectes, bosses de compra i menesters de la llar.
    • Cadires salvaescaleras per a trams rectes, és necessari un ample mínim de 68cm – 70cm aprox.
    • Cadires salvaescaleras per a trams corbs, es necessita un ample mínim de 70cm.
    • Plataformes salvaescaleras per a trams rectes:
      • Si va a ancorada a paret és necessari un mínim d'1,05m d'ample en l'escala
      • Si va fixada amb pals en les escales, es necessita un ample mínim d'1,12m en l'escala.
      • Sota petició, hi ha plataformes especials petites que necessiten només 85cm si van ancorades a paret o 90cm si van fixades amb pals al sòl.
    • Plataformes salvaescaleras per a trams corbs: si la plataforma va fixada a la paret es necessita una escala amb un mínim de 89,5cm d'ample. Aquesta es tracta d'una plataforma molt petita. Per a l'estàndard, es necessitaria un ample mínim d'escala d'1,13m.

Podeu veure més informació del elevador salvaescales de sostre LIBERTAS

Si necessiteu més informació sobre com fer accessibles les escales, a Válida sin barreras us oferim assessorament gratuït i sense compromís.

Podeu contactar directament amb la nostra delegació a València trucant al 900 414 000 o vía email a [email protected]

valida-logotipo

Valida Solutions S.L.U.

Copyright @2021

menu