Com podem sol·licitar caminadors o cadires de rodes per la Seguretat Social?
Per a facilitar la vida de les persones majors o de les persones amb discapacitat, des de la Seguretat Social es destinen unes prestacions que serveixen per a atendre les diferents necessitats relacionades amb la millora dels seus serveis, activitats o també per a fer front a la despesa que suposen les diferents ajudes tècniques.
Aquestes prestacions permeten un desenvolupament més autònom i segur en el seu àmbit diari.
En aquest article, us expliquem com sol·licitar caminadors per a persones amb mobilitat reduïda o cadires de rodes i els requisits necessaris a tenir en compte.
Potser t'interessa: Ajuda de 1000 euros per fill amb discapacitat Seguretat Social
Ajudes per a persones amb discapacitat en la Seguretat Social:
El procediment per a demanar una cadira de rodes o un caminador és el mateix i per a això han de seguir-se una sèrie de passos:
Primer, la persona afectada ha d'anar al metge de la sanitat pública perquè, després d'haver comprovat la seva condició, li realitzi la prescripció de la Silla de rodes manual o del caminador.
Només un metge rehabilitador podrà determinar si la persona té una limitació greu i per això necessita una cadira de rodes elèctrica. Per a això, l'afectat ha de tenir una incapacitat permanent per a la mobilitat autònoma i invalidesa per al maneig d'una cadira manual ocasionada per una limitació en les extremitats superiors.
També és necessari que l'especialista verifiqui que la persona té suficient capacitat visual, mental i de control per al seu ús.
Com sol·licitar la subvenció per la Seguretat Social?
Quan l'especialista ens proporciona la prescripció del document PAO (prescripció d'article ortopèdic) amb el codi i la descripció de l'ajuda tècnica, ja podrem dirigir-nos a l'ortopèdia i comprar-la.
Allà, s'ha de demanar la factura del producte amb el mateix codi proporcionat pel metge.
Aquesta subvenció pot realitzar-se mitjançant el Servei d'Atenció a l'Usuari dels centres assistencials o Gerència de Salut d'Àrea de SACYL.
Per a això has de presentar el document PAO i la factura de l'Ortopèdia, una fotocòpia del DNI, de la targeta sanitària i del número de compte bancària on es realitzarà l'abonament de la subvenció.
La quantia a abonar dependrà de cada comunitat autònoma així com també el temps en el qual triguen a abonar la quantitat en el compte del beneficiari.
Si tens una discapacitat reconeguda superior al 33%, pots beneficiar-te d'altres ajudes i prestacions, t'ho expliquem amb detall a aquest article.