sol·licitar pressupost
right-chevron-white

Blog

informació al dia

Vitamines per al cabell: anticaiguda, enfortiment

Vitaminas para el pelo

Et preocupa la salut dels teus cabells? Si notes que el volum ha disminuït, li falta lluentor i veus que perds massa cabell, pot ser que necessitis vitamines per millorar la seva salut.

T'hem fet una llista de les diferents vitamines que pot afavorir la salut del teu cuir cabellut. Agafa nota!

Per a què són les vitamines per al cabell?

Les "vitamines per al cabell" són suplements dietètics dissenyats per a promoure la salut del cabell. Aquests suplements solen contenir una varietat de vitamines i minerals que es creu que són beneficiosos per al creixement i la salut del cabell. Alguns dels ingredients comuns en aquestes vitamines inclouen biotina, vitamina E, vitamina C, vitamina D, vitamina A, vitamina B-complexa, zinc, ferro i àcids grassos omega-3.

Creixement del cabell

Es creu que aquestes vitamines i minerals poden ajudar a enfortir el cabell, millorar la seva lluentor i elasticitat, promoure el creixement del cabell, prevenir la caiguda d'aquest i, en general, millorar la salut capil·lar. No obstant això, és important tenir en compte que l'eficàcia d'aquestes vitamines pot variar segons la persona i que, en general, és important mantenir una dieta equilibrada i saludable per a mantenir la salut del cabell i del cos en general.

Quines vitamines són millors per a enfortir el cabell?

Diverses vitamines i minerals són importants per a l'enfortiment del cabell. Algunes vitamines per enfortir el cabell que més destaquen inclouen:

  1. Biotina (Vitamina B7): És coneguda pel seu paper en l'enfortiment del cabell i les ungles. Ajuda en la producció de queratina, una proteïna crucial per a la salut del cabell.
  2. Vitamina E: Actua com a antioxidant i pot ajudar a millorar la circulació sanguínia en el cuir cabellut, la qual cosa promou un creixement saludable del cabell.
  3. Vitamina A: És essencial per al creixement cel·lular, incloent-hi les cèl·lules del cabell. Una deficiència de vitamina A pot conduir a un cuir cabellut sec i a la pèrdua de cabell.
  4. Vitamina C: És necessària per a la producció de col·lagen, una proteïna que ajuda a enfortir el cabell i mantenir-lo saludable.
  5. Vitamines del complex B: Incloent B1 (tiamina), vitamina B2 (riboflavina), B3 (niacina), B5 (àcid pantotènic), àcid fòlic (B9) i B6 (piridoxina), aquestes vitamines exerceixen un paper important en el metabolisme cel·lular i poden ajudar a promoure el creixement del cabell.
  6. Zinc: Essencial per al creixement del cabell i la reparació de teixits. Una deficiència de zinc pot portar a la pèrdua de cabell.
  7. Ferro: La deficiència de ferro pot contribuir a la pèrdua de cabell, per la qual cosa assegurar-se de tenir suficient ferro en la dieta és important per a mantenir uns cabells saludables.
  8. Àcids grassos omega-3: Ajuden a mantenir el cuir cabellut hidratat i poden promoure un cabell més fort i brillant.
Vitamines per evitar la caiguda del cabell.

Vitamines contra la caiguda del cabell

La caiguda del cabell pot ser causada per una varietat de factors, com l'estrès, desequilibris hormonals, deficiències nutricionals, genètica i problemes de salut subjacents.

Aquí hi ha algunes vitamines que són comunament recomanades per a la caiguda del cabell i poden ser un complement alimentari. Veuràs que algunes es comparteixen amb les que funcionen per a enfortir el cabell:

  • Biotina (Vitamines B7): La biotina és coneguda pel seu paper en la salut del cabell i les ungles. Es creu que ajuda en la producció de queratina, una proteïna estructural important per al cabell. La deficiència de biotina pot provocar la caiguda del cabell.
  • Vitamina D: S'ha demostrat que la deficiència de vitamina D està associada amb la caiguda del cabell en diversos estudis. La vitamina D pot exercir un paper en el cicle de creixement del cabell i en la regeneració dels fol·licles pilosos.
  • Ferro: La deficiència de ferro és una causa comuna de pèrdua de cabell, especialment en dones. El ferro és necessari per al transport d'oxigen als fol·licles pilosos i la seva deficiència pot portar a la interrupció del cicle de creixement del cabell.
  • Zinc: El zinc és important per al creixement i la reparació del teixit, inclòs el cabell. La deficiència de zinc s'ha associat amb la pèrdua de cabell i la caspa i actua com a antioxidant per a protegir els teixits de radicals lliures.
  • Vitamines del complex B: Les vitamines del complex B, com la niacina (B3), àcid pantotènic (B5) i piridoxina (vitamina B6), són importants per a la salut del cabell. Ajuden a enfortir els fol·licles pilosos i promouen el creixement del cabell.
  • Vitamina E: La vitamina E és excel·lent contra el mal oxidatiu i pot ajudar a millorar la circulació sanguínia en el cuir cabellut, la qual cosa promou un creixement saludable del cabell i pot ajudar a reduir la caiguda del cabell.

Hi ha algunes marques que ofereixen un complex de vitamina amb diferents combinacions ideals per a millorar la salut del cabell.

Remeis naturals per a enfortir el cabell

Remeis per evitar la caiguda del cabell

Aquí tens alguns remeis d'origen vegetal que s'utilitzen tradicionalment per a enfortir el cabell:

  1. Oli de coco: És conegut per les seves propietats hidratants i nutritives. Fes un massatge al cuir cabellut amb oli de coco i deixa’l actuar durant uns minuts abans de rentar-lo pot ajudar a enfortir els cabells i reduir el mal.
  2. Àloe vera: El gel d'àloe vera conté vitamines, minerals i enzims que poden ajudar a enfortir el cabell i promoure el creixement saludable. Aplicar gel d'àloe vera directament en el cuir cabellut i deixar-lo actuar durant 30 minuts abans d'esbandir pot ser beneficiós.
  3. Vinagre de sidra de poma: Es creu que el vinagre de sidra de poma equilibra el pH del cuir cabellut i elimina els residus de productes capil·lars, la qual cosa pot ajudar a enfortir el cabell i millorar la seva lluentor. Diluir el vinagre de sidra de poma amb aigua i esbandir el cabell amb aquesta solució després del xampú pot ser beneficiós.
  4. Oli de ricí: Ric en àcids grassos i vitamina E, l'oli de ricí és conegut per la seva capacitat per a enfortir el cabell i promoure el creixement. Aplicar oli de ricí en el cuir cabellut i les puntes, deixar-lo actuar durant la nit i després rentar-lo al matí pot ajudar a enfortir el cabell.
  5. Ou: Els ous són rics en proteïnes i altres nutrients que són beneficiosos per al cabell. Fer una màscara capil·lar barrejant un ou amb oli d'oliva i aplicar-la en el cabell durant 20-30 minuts abans d'esbandir pot ajudar a enfortir-lo i millorar la seva aparença.
  6. Henna: La henna és un tint natural que també pot enfortir el cabell. A més de tenyir-ho, la henna pot condicionar i enfortir el cabell, deixant-lo més brillant i suau.

Pot ser que t'interessi:

Remeis per evitar la caspa.

La información proporcionada en este artículo tiene fines informativos únicamente. Aunque nos esforzamos por la precisión, no asumimos responsabilidad por posibles errores u omisiones. Se recomienda verificar la información y, en caso de dudas, consultar a profesionales especializados
Valida Salvaescaleras
valida-logotipo

Valida Solutions S.L.U.

Copyright @2024

salvaescales opinions
menu