Personatges com els de Tyrion Lannister, Brandon Stark o Hodor a la sèrie Juego de Tronos li han valgut a George RR Martin, autor d’aquesta saga literària, el Visionary Award. Un premi que s’atorga en el marc dels Media Access Awards 2013 i que reconeixen la tasca dels membres de la indústria del cinema, la televisió i l’entreteniment per promoure i sensibilitzar sobre la realitat de les persones amb discapacitat, l’accessibilitat i representar adequadament personatges amb diversitats funcionals.
David Radcliff, del comitè d’escriptors amb discapacitat, va escriure les següents paraules a George quan va notificar-li la bona notícia:
“Juego de Tronos sembla que encaixa naturalment en aquest reconeixement. Des dels primers episodis, la seva apassionant sèrie ens ha introduit a un noi amb movilitat reduïda amb un do sobrenatural, ens ha fet estimar a una “persona petita” definida no per la seva altura sinó per la seva intel·ligència, i ha excavat amb regularitat les vides de “tullits, bastards i coses trencades” celebrant les seves fortaleces i complexitats. De fet, és un gran reconeixement per a la seva tasca que no es pensi en Joc de Trons com un show que “brega amb” la discapacitat. És quelcom molt millor: un show que abraça la realitat”.
Joc de Trons. Joc, també, de conscienciació.