sol·licitar pressupost
right-chevron-white

Notícies

informació al dia

50 anys des que la primera dona va viatjar a l’espai.

Aquests dies celebrem el 50 aniversari d’una fita que va superar barreres. El 16 de juny de 1963, la soviètica Valentina Tereshkova es va convertir en la primera dona a viatjar per l’espai.

Les seves paraules abans d’enlairar-se defineixen bé amb quina actitud afrontava la situació: “¡Hey cielo, quítate el sombrero!”. Amb aquestes demanava a l’univers respecte cap a la primera dona que s’atrevia amb aquest gran repte.

Valentina va estudiar ingenieria. Al 1962 va ser seleccionada per a formar part del grup femení de cosmonautes, juntament amb 4 dones més. Un any més tard, amb 27 anys, va viatjar en la tercera nau tripulada de la URSS, després de la gosseta Laika i l’astronauta Yuri Gagarin.

Tereshkova va donar 38 voltes a la terra en aproximadament 70 hores a bord de la seva nau, el Vostok-6. Tot i les dificultats tècniques i el cansament, Tereshkova no va dubtar ni un moment en continuar la seva missió espacial. Va fer fotografies i va elaborar un diari de bitàcora que va ser de gran utilitat per a la investigació dels científics russos.

A banda de ser la primera dona en viatjar a l’espai, Valentina també va ser la única a la història que va realitzar la missió sense ser acompanyada per altres cosmonautes.

Una dada per a reflexionar: en aquest mig segle, només el 10% dels astronautes que han participat en missions espacials són dones.

Trobareu la informació ampliada al nostre blog. Allà confirmareu que Valentina segueix essent una dona sense límits ni barreres, fins i tot ara als 76 anys.

valida-logotipo

Valida Solutions S.L.U.

Copyright @2021

menu