La sol·licitud va ser presentada pel Comitè Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat (CERMI) davant la nova llei de Carreteres de l’Estat del passat divendres. La petició toma l’exemple d’Alemanya i altres països europeus, on aquesta resposta es tota una realitat.
D’altra banda, l’exempció de la cuota de peatges suposaria un estalvi substancial per a les persones amb mobilitat reduïda que precisen diàriament d’un vehicle adaptat. Per això, el CERMI ha posat l’accent en els avantatges que suposaria en accessibilitat per aquest col·lectiu.
Així mateix, la mesura sol·licitada no suposaria majors despeses per a l’Estat ja que, segons diu el CERMI, aquest tipus de situacions es poden arribar a acordar amb el contracte de concessions d’autopistes sense majors costos.
Fonts: