Les persones amb discapacitat gasten una mitjana d'un 30% més quan viatgen que els turistes sense necessitats especials. Així ho afirma el “Observatori d'Accessibilitat de Turisme a Espanya”. Aquest fet és considerat per l'Organització Mundial del Turisme (OMT) com una oportunitat de negoci en potència perquè:
El turista amb discapacitat viatja bastant més sovint del que la gent creu. L'estudi constata que les persones amb discapacitat viatgen amb certa assiduïtat. El 72% viatja com a mínim dues vegades a l'any, la majoria (el 60%) ho fa a Espanya i la resta tria un viatge internacional.
Què tenen en compte quan trien destinació? El que preval per aquest col·lectiu a l'hora de viatjar és sobretot el tracte rebut, així com la informació disponible sobre l'accessibilitat de la destinació i la mobilitat dins de les instal·lacions i establiments.
Com és el turista amb necessitats especials? Un 75% té discapacitat (36% física, 18% visual, 12% auditiva), un 19% presenta discapacitat o mobilitat reduïda de manera temporal i un 8% té 80 anys o més. El 60% són dones (amb una mitjana de 45 anys) i amb una formació de grau universitari. Més del 60% treballa per compte d'altri.
Viatgen sols o acompanyats? Aquesta dada és important a tenir-ho en compte de cares a noves polítiques de promoció turística ja que el 96% dels turistes amb discapacitat viatgen acompanyats de la parella, familiars o amics.
Destinacions preferides? El 56% prefereixen el turisme de sol i platja i el 46% al turisme artístic o cultural.
Com d'accessibles són les destinacions turístiques? El turista amb discapacitat o poca mobilitat troba a faltar major accesiblidad en botigues i comerços, que no estan adaptats amb cadires, plataformes o elevadors salvaescales. La majoria viatja amb cotxe propi o tren en considerar-ho més accessible.
Conclusions de l'estudi. Segons el director de Acesibilidad Universal i Innovació de Fundació ONCE, “l'accessibilitat no és només col·locar una rampa a l'entrada d'un edifici, cal anar més enllà i treballar per fomentar l'accessibilitat a 1.000 milions de turistes que tenen dificultats per viatjar”.
Des de Válida sin barreras hi estem totalment d'acord. Per un turisme sense barreres.
Font: Servimedia