sol·licitar pressupost
right-chevron-white

Notícies

informació al dia

Presenten el primer exoesquelet infantil del món

Creen el primer exosquelet infantil del món. Pesa 12 quilos i està format per llargs suports ajustables i adaptables a les cames i tronc dels petits. Gràcies a aquest avanç els nens d'entre 3 i 14 anys amb atròfia muscular espinal evitaran o retardaran les complicacions pròpies de la malaltia i que disminueixen la seva qualitat de vida.

A dia d'avui, l'invent està en fase preclínica i s'utilitza en hospitals com a teràpia d'entrenament muscular, perquè els nens puguin aprendre a caminar i mantenir la mobilitat.

La responsable de l'equip de desenvolupament d'aquest exosquelet, Elena García, afirma que 1 de cada 10.000 nens a Espanya pateix atròfia muscular. Els nens que són diagnosticats amb l'atròfia muscular del tipus 2 no arriben a caminar mai.

La idea és oferir l'exosquelet en lloguer per uns 800 euros mensuals. Perquè arribi al mercat en 1 any i mitjà, fa falta un finançament de 50.000 euros per al prototip. Si es construís a escala industrial, aquest preu es rebaixaria fins als 30.000 euros.

El projecte ha estat desenvolupat pel Ministeri d'Economia i Competitivitat, amb la col·laboració de metges de l'hospital Infantil Sant Joan de Déu a Barcelona i l'Hospital Universitari Ramón y Cajal a Madrid.

Els dos hospitals realitzen assajos preclínics: a Barcelona, 8 nens estan provant l'exosquelet per comprovar l'adaptació en pacients i a Madrid s'estudien les possibles alteracions psicològiques d'usar aquest invent en les rutines del dia a dia.

 

Font i més informació: 20minutos

 

valida-logotipo

Valida Solutions S.L.U.

Copyright @2021

menu