Les persones grans són cada vegada més actives. No obstant, també són el col·lectiu que més caigudes pateix: les persones de més de 65 anys cauen com a mínim 1 vegada a l'any, i aquest nombre augmenta a mesura que s’incrementa l'edat.
És veritat que existeixen ajudes tècniques com bastons i caminadors, que permeten reforçar la seva estabilitat quan caminen, si bé, sempre hi ha risc de caigudes.
Amb l'objectiu d'oferir una via més a favor de la qualitat de vida de les persones grans, una empresa israeliana, B-Shoes, ha desenvolupat un dispositiu que s'incorpora a la sola de les sabates i permet a l'usuari mantenir l’equilibri.
El dispositiu incorpora uns sensors de pressió i un mecanisme antilliscament al taló que detecta el centre de gravetat de l’usuari quan es mou cap enrere, just abans de caure. Llavors, el mecanisme fa retrocedir la sabata uns centímetres amb la finalitat d'equilibrar la persona. D’aquesta manera, s’intenta imitar el moviment del pas natural que duria a terme una persona sense problemes d'equilibri per evitar la caiguda.
Què us sembla? Creieu que és una bona opció?
Més informació aquí.