És la primera vegada que es treballa amb aquest tipus de malalties i amb els gossos en aquesta iniciativa, que està coordinat i avalat per la Universitat Rey Juan Carlos i la seva oficina d’intervenció assistida amb animals.
Alguns nens amb aquestes malalties amb prou feines podeu moure’s o establir contacte visual amb els adults, però sí que ho aconsegueixen motivats per la presència d’un animal. Aquest projecte busca millorar la qualitat de vida de nens amb malalties neuromusculars i mitocondrials.
Aquesta teràpia assistida amb gossos va començar el passat 15 de gener i tindrà lloc durant la primera meitat del 2018 sota la coordinació de l’Oficina d’intervenció Assistida amb Animals de la URJC. L’objectiu principal és aconseguir que els infants aconsegueixin el seu desenvolupament motor màxim, en un ambient lúdic i ple d’estímuls que l’ajudin a descobrir el món que els envolta.
En definitiva, amb aquesta iniciativa es busca estimular la capacitat de comunicació oral i les seves estructures; desenvolupar habilitats socials en grup i memòria; fomentar l’autonomia personal i estimular la motricitat.
Font: efe.com